بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته حسابداری

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته حسابداری

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته حسابداری

 

رشته حسابداری و اقتصاد از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دنیا هستند که با ارقام و اعداد سر و کار دارند. با توجه به حیاتی بودن مدیریت حساب ها در شرکت ها و کسب و کارهای مختلف، به طبع فرصت های شغلی مناسبی نیز برای فارغ التحصیلان این رشته وجود خواهد داشت. علاقه مندان به تحصیل رشته حسابداری در آلمان علاوه بر بهره مندی از اساتید و دانشگاه های با کیفیت، می توانند از مزایای زندگی در شهرهای زیبای آلمان بهره مند شده و در صورت احراز شرایط بورسیه های تحصیلی مناسبی کسب نمایند. در این مطلب بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته حسابداری را مرور می نمائیم. دانشگاه های معرفی شده برای رشته حسابداری به ترتیب براساس آخرین رتبه بندی جهانی QS (2021) معرفی شده اند:

 

  1. دانشگاه مانهایم (Universität Mannheim)

دانشگاه دولتی مانهایم را می توان بهترین دانشگاه حسابداری در آلمان نام برد. علاوه بر شهرت حسابداری این دانشگاه، در زمینه های دیگر نظیر حقوق، ریاضیات، علوم انسانی و علوم کامپیوتر از دانشگاه های برتر آلمان به شمار می رود. حدود 12 هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل می پردازند. بر اساس آخرین رنک بندی جهانی، دانشگاه مانهایم در رتبه 66 رشته حسابداری در جهان قرار دارد.

دانشگاه مانهایم

  1. دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt-Universität zu Berlin)

دانشگاه هومبولت برلین در مرکز شهر برلین در سال 1810 میلادی تأسیس گردیده است. دانشگاه هومبولت متشکل از 9 دانشکده بوده و حدود 32 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. جالب است بدانید که اساتید برجسته و به نام این دانشگاه (آلبرت انیشتین، کارل مارکس، ماکس وبر، مکس پلانک و ...) برنده 57 جایزه نوبل (بیش از هر دانشگاه دیگری در آلمان) شده اند. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های حسابداری آلمان بوده که در سال 2021 میلادی، در رتبه 101-150  در میان دانشگاه های حسابداری در جهان قرار گرفته است.

دانشگاه هومبولت برلین

  1. دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)

دانشگاه فنی مونیخ در سال 1868 میلادی تأسیس شده و از جمله دانشگاه های پژوهش محور آلمان به شمار می رود. این دانشگاه متشکل از 11 دانشکده بوده که در رشته های مهندسی، تکنولوژی، پزشکی و علوم طبیعی فعالیت می کنند. پژوهشگر های موفق این دانشگاه 17 جایزه نوبل و 23 جایزه لایبنیز را از آن خود کرده اند. این دانشگاه دارای چند دانشکده در شهرهای مختلف مثل گارشینگ بوده و حدود 48 هزار دانشجو در دانشگاه فنی مونیخ تحصیل می کنند. دانشگاه فنی مونیخ یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته حسابداری بوده که رتبه 101-150 جهان را دارا می باشد.

دانشگاه فنی مونیخ

  1. دانشگاه گوته فرانکفورت (Goethe-University Frankfurt am Main)

دانشگاه گوته در سال 1914 میلادی در شهر فرانکفورت آلمان به نام Universität Frankfurt am Main  تأسیس گردید. پس از آن در سال 1932 میلادی به افتخار فیلسوف و نویسنده بزرگ آلمانی گوته تغییر نام داده است. دانشگاه گوته حدود 40 هزار دانشجو و 16 دانشکده دارد. در رشته حسابداری این دانشگاه در رتبه 101-150 جهانی قرار گرفته است.

دانشگاه گوته فرانکفورت

  1. دانشگاه مدیریت اتوبیشیم (WHU - Otto Beisheim School of Management)

دانشگاه مدیریت اتوبیشیم در سال 1984 میلادی در شهر دوسلدورف و فالندار آلمان تأسیس شده است. شهرت این دانشگاه در دوره کارشناسی ارشد رشته های مدیریتی می باشد. 6 دانشکده این دانشگاه دارای 1800 دانشجو و 60 استاد می باشد. این دانشگاه از نوع خصوصی بوده و یکی از بهترین دانشگاه های حسابداری آلمان با رتبه 101-150 می باشد.

دانشگاه مدیریت اتوبیشیم

  1. دانشگاه آزاد برلین (Freie Universität Berlin)

همواره دانشگاه آزاد برلین در میان ده دانشگاه برتر کشور آلمان قرار دارد. این دانشگاه در سال 1948 میلادی با حمایت آمریکا در برلین شرقی تأسیس گردیده است. دانشگاه آزاد برلین به طور پژوهش محور فعالیت کرده و متشکل از 12 دانشکده در حوزه های مختلف می باشد. حدود 30 هزار دانشجو از امکانات مناسب تحصیلی این دانشگاه استفاده می نمایند. در سال 2021 میلادی این دانشگاه در رتبه 151 -200 در رشته حسابداری قرار گرفته است.

دانشگاه آزاد برلین

  1. دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ (Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg)

دانشگاه دولتی هایدلبرگ قدیمی ترین دانشگاه آلمان در سال 1386 میلادی در دوره امپراطوری روم تأسیس شده است. این دانشگاه یکی از مشهورترین دانشگاه های پژوهش محور اروپا بوده که حدود 28 هزار دانشجو در آن به تحصیل مشغول هستند. این دانشگاه 12 دانشکده داشته که دانشجویان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند تحصیل کنند. دانشگاه هایدلبرگ در رشته حسابداری جزو بهترین دانشگاه ها با رتبه 201-250 جهانی می باشد.

دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ

  1. دانشگاه کلن (University of Cologne)

دانشگاه دولتی کلن یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های آلمان به شمار می رود که در سال 1388 تا 1798 میلادی به فعالیت پرداخته است. پس از بازسازی و احیا دوباره این دانشگاه در سال 1919 دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است. دانشگاه کلن از دانشگاه های پیشتاز در زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی به شمار می رود و حدود 48 هزار دانشجو در آن به تحصیل می پردازند.  دانشگاه کلن دارای 6 دانشکده (دانشکده مدیریت، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی، دانشکده هنر و علوم انسانی، دانشکده ریاضیات و دانشکده علوم انسانی) می باشد. این دانشگاه در میان بهترین دانشگاه های برای تحصیل در رشته حسابداری در آلمان قرار گرفته و در رنک بندی جهانی رتبه 201-250 را از آن خود کرده است.

دانشگاه کلن

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته حسابداری بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته حسابداری
میانگین امتیاز 5 /5 از 3 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان